De Telegraaf Media Groep (TMG) wil volgend jaar twee online-tv-kanalen lanceren als onderdeel van zijn nieuwe ’24/7′-strategie. Het mediabedrijf kondigde donderdag nog meer initiatieven aan, waaronder een samenwerking tussen Metro en Ubideo voor een ‘live streaming app’, en de benoeming van nieuwe directeuren.

De tv-kanalen die TMG voor ogen heeft, komen voort uit de papieren versie van De Telegraaf. Zo komt er een 24/7-nieuwskanaal als verlengstuk van de krant en een 24/7-sportkanaal vanuit Telesport. Bij Telesport gaat TMG een ,,estafette-aanpak” introduceren, waarbij gedurende ieder etmaal verschillende platforms (krant, website, app en online video) continu sportnieuws zullen brengen. Volgend jaar komt daar nog tv bij met live streaming en ‘on demand’ content.

Om de interactie met consumenten verder vorm te geven gaat Metro samen met Ubideo een streamingdienst op poten zetten, waarmee op ieder gewenst moment gekeken kan worden naar plaatsen waar ook ter wereld waar op dat moment een Ubideo-gebruiker aanwezig is. ‘Vrouw’, van oorsprong een katern in de krant, gaat nog dit jaar digitaal, waarbij ,,een belangrijke rol is weggelegd voor online video”.

TMG verwelkomt de komende weken twee nieuwe directeuren, Barbera Wolfensberger wordt per 1 november verantwoordelijk voor marketing, terwijl Jacqueline Smit op 15 oktober commercieel directeur wordt van TMG Landelijke media.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl